Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av nunne
Hej,

Farsan äger en volvo 760 från -88 som han köpte för ett halvår sedan. Pga sjukdom så kan han inte kolla in i problemet själv, därför är jag här och jag är inte helt överbra på bilar/mecka :)

Men det jag kan säga är iaf att vi har bytt alla filter (luftfilter, oljefilter osv) och även bytt luftmängdmätaren (för att den kunde tydligen pajja rätt ofta enligt farsan). Men bilen startar ändå inte ibland (ofast när den är varm, startar man den åker ett tag, stänger av och ska starta igen så startar den inte). Startmotorn går osv, men bilen startar ej. Väntar man i 30 minuter eller lite mer så brukar den starta klockrent igen.

En polare sa något om att det kunde vara larmet som felar.. Och det sitter ett gammalt larm i den (men tror att det är halvt urkopplat), men borde det kunna vara det som är fel? när den startar ofast.

Sådär, nu har jag beskrivit så gott jag kan. Hoppas att det finns någon som kan hjälpa mig :)

Tack!

ahhh. kanske ska säga vilken motor det är också? det är den stora motorn på 3 liter tror jag? prv280 eller något sånt? kan det stämma? :) har inte så stor hajj på sånt.. det är en automat också.
av lahe
Skulle kunna vara bränslepumpsrelät
Användarvisningsbild
av Paperboy
Jag säger garanterat bränslerelät, sitter på högra sidan av mittkonsollen. Man kan testa att öppna detta och påverka spolarna (obs 2st) manuellt ,

Rek bytesintervall 12000 mil Vem rekommender[…]

Luftfjädring V90

Precis. Samtidigt är produktnamnet Four-C en […]

Har idag förnyat VOC. Alltså Volvo appe[…]

Huvudkontorer i Växjö troligtvis. Ring d[…]