Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av rolle
Går det att vrida tändfördelaren på en 234 FT motor eller hur gör man när man vill justera tändningen.Jag hade bortmonteret svänghjulet.Startar bilen om man har svängt det i fel läge.Eller kan det vara bara i lite fel läge och motorn börjar gå ojämt eller?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Svänghjulet måste sitta rätt! Sitter det fel startar den nog inte alls eftersom det minsta du kan flytta är 360º/8 bultar = 45º. Vrida fördelaren gör ingen nytta när tändlägesgivaren sitter på svänghjulet.
av rolle
Är du säkert att det inte går att montera fel och den går ändå men mycket dåligt.Eller kan jag ha fel på mångdmätaren när den har dålig tomgång.den är så dålig att den nästan stannar ibland.Den går bra om man varvar upp motorn.
Användarvisningsbild
av Fastmoving?
Svänghjulet kan du montera 180grader fel och mortorn kan fortfarande gå, men den går ju inte bra. Vet av några på både Turboperformanceclub och 7/900klubben som satt sina svänghjul 90 grader fel, och inte märkt nån större skillnad på motorn. :shock:

Just det, den svarta som sitter strax nedanfö[…]

B200ft svårstartad

Det sitter 2 tempgivare, en för motorstyrning[…]

230fk går snålt

Dann är riktigt duktig skulle jag säga. […]

Ac volvo v70n funkar 5-10min

Tack. Jag har läst någonstans om detta […]