Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1146288
Tjenare! Jag har en Volvo 745 88b som jag bytte diff på för många månader sedan. I den diffen satt H-kransen med färre tänder/hål än den andra. (tror det är 12-14 eller något? Ska egentligen sitta en krans med många fler, typ 40+. Anyways, nu skulle jag vilja få hastighetsmätaren till att fungera utan att byta diffen, går det?

Jag har ett mätarhus ifrån en 740 som har en likadan krans som den som sitter i min bil nu. Det står VDO på mätaren och huset har tre stift.
Mätarhuset i 745an har fyra stift (tänkte inte på om det stod något mer).

Kan jag flytta över vissa delar/hela mätarhuset till min 88b, och få det att fungera? Eller kan jag göra någon schysst koppling?

VAD i själva mätarhuset är det som liksom "lirar/parar" med H-kransen?

Tacksam ifall någon har några tips :)

PS, byta krans/diff är inte aktuellt då detta görs under tight budget och det alltid är ett helvete att få tag i någon som säljer en lös diff.

MVH

Kolla Tradera och eBay.

Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]