- lör 08 okt 2016, 07:28
#1114992
Har du kollat/bytt BTR-en? Der "känns" nästan som det skulle vara den. Om tempgivaren för motorstyrningen "ger upp" eller ger "fel" signaler, går bränsleboxen in i "sommarläge" och det borde inte sura ner motorn. Är inte 100 på detta om det gäller LH2.2 dock, den har ju inte det "nödprogram" som LH2.4 har. Däremot är det inte samma temp.givare på dessa modeller, och det funkar inte om det sitter fel givare. LH2.2 har blå givare, LH2.4 svart
https://www.google.se/search?q=tempgiva ... ZJbnriM%3A
https://www.google.se/search?q=tempgiva ... u7sC3AM%3A
Temp.givaren för mätaren i instrumentet har runda stift
https://www.google.se/search?q=tempgiva ... LxqtTpM%3A
och inget med detta at göra. Den siter vid termostat huset (ettans cylinder) medan givaren för motorstyrningen sitter vid treans cylinder
https://www.google.se/search?q=tempgiva ... ZJbnriM%3A
https://www.google.se/search?q=tempgiva ... u7sC3AM%3A
Temp.givaren för mätaren i instrumentet har runda stift
https://www.google.se/search?q=tempgiva ... LxqtTpM%3A
och inget med detta at göra. Den siter vid termostat huset (ettans cylinder) medan givaren för motorstyrningen sitter vid treans cylinder
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V