Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frasse4
Ja det kommer funka, men om det satt orginalhögtalare behövs adaptrar om du ska köra med 5,25"

Ex http://www.bilstereoshopen.se/volvo-740 ... atta/990-0
Användarvisningsbild
av the_dolph
Kanon, tack för hjälpen. Blir det bra om jag sätter ett par diskanter i hålen vid framrutan eller ska jag köra på med ett par 3.5tum högtalare där?

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av the_dolph
Det sitter enbart högtalare i framdörrarna samt ngn form av diskant vid framrutan under gallret, se min första bild

Användarvisningsbild
av the_dolph
Nu är det beställt. Nya högtalare till framdörrarna och diskanter till instrumentbrädan.

Användarvisningsbild
av White
the_dolph skrev:Det sitter enbart högtalare i framdörrarna samt ngn form av diskant vid framrutan under gallret, se min första bild

Det är bara ett tomt galler på din första bild, inga diskanter i där.
Användarvisningsbild
av the_dolph
Där tänkte jag passa in diskanterna.

Användarvisningsbild
av the_dolph
Det är färdigkopplat där men tror inte det satt ngt där, inte vad jag såg iallafall. Längtar tills nästa vecka när sakerna kommer.

Användarvisningsbild
av the_dolph
Nu har jag bytt högtalare i dörrarna, var inte helt enkelt trots att jag hade adapterplattor till högtalarna. Efter lite slipande fick jag dock allt på plats. Klar förbättring på ljudet mot vad det var innan.

Hej Nu har det gått ett bra tag och jag har […]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej ti[…]

Hej Har samma fel här, har haft isär t&a[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Jag köpt hem Mcase-säkringar för a[…]