Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Norfolklinetolle
Hej :) Ja har ett litet "problem".. De golvmattorna ja har i bilen nu är inte så bra passform på :/ Mattorna fram rör sig gärna o mattorna bak är oerhört mycket försmå :( Så ja tänkte kolla om ngn vet golvmattor som passar bra... förutom orginal :) Hade lite funderaringar på om Sparco mattor passar, men ja har ingen aning.

Tacksam för svar :D
Användarvisningsbild
av Ticken
Biltema säljer ett "modellanpassat"tygmattekit till 940. Jag hade svarta sånna i min förra bil. Funkade klockrent.
Och billigt också, runt 150 kronor har jag för mig att jag gav för dom.

Annars har ju BSR en tygmattesats till 940, fast dom tar omkring en femhundring och passformen har jag ingen aning om..

/Ticken
Användarvisningsbild
av Chewie
Jag väcker en gammal tråd i hopp om att få svar, jag har ett snarlikt problem som TS, dock har jag en V90 från -98 och undrar om golvmattorna (de i plast/gummi) för fotbrunnarna är likadana i utförandet då jag har svårt att hitta original till V90.

Tack för svar :)
Användarvisningsbild
av VaCUm
Jag har plastmattor för 940 i min S90. De passar perfekt bak och på passagerarplatsen fram. Förarplatsen är ok men inte perfekt

Hej! Håller på att fixa med min Volvo […]

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l[…]

Motorhaveri s60 2.4T

Enda sättet att få svar är nog att[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]