Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Volvolotten
Hej! Imorse när jag skulle åka funkade inte blinkersen på min 945 GL-94... Det blinkade till en gång åt vänster, sen var den död. Funkade åt höger. Sen var båda sidor döda, den funkade båda. När jag hade varit inne o handlat funkade inte nån av dem, men varningsblinkers funkade. Därefter fungerade båda. Dessutom har glödtrådsvakten blinkat i takt med höger blinkers innan detta hände idag. Säkring hel. Är det relät som simmar sig eller är det nåt elfel? Ska tilläggas att det varit kallt ute i natt för första gången, ner mot nollan som lägst. Tips någon?
Senast redigerad av 1 Volvolotten, redigerad totalt 0 gånger.
av NilsO
Funkar bältesvarnaren när blinkers inte fungerar? Om den gör det, så ligger felet nog i blinkersspaken. Om bältesvarnaren inte fungerar så kan det t ex vara glapp i reläet.

Det där med glödtrådsvakten är ett separat fel, beror antagligen på oxid eller ärg vid baklyktorna (vanligt på 940 kombi).
av Volvolotten
Visst är autocorrect underbart! Jag har ändrat min ämnesrad nu ... :lol:
Bältesvarnaren funkar. Då är alltså felet i spaken... Bilen har varit i familjen sen den var ny o relät är tydligen bytt en gång enligt pappa. Ska jag ta ner spaken o se om det är nåt kabelbrott el dyl?
av NilsO
Autocorrect är alltid kul... och jag tror jag förstår vad som menas med att reläet simmar sig :)

Jag tror det troligaste är att det är glapp i spaken (dvs i de strömbrytare som påverkas när man drar spaken uppåt eller nedåt), särskilt som varningsblinkers verkar fungera. Jag tror man byter hela spaken då, vet inte om de går att pilla isär.

Joo, det är den. Jag har använt den n&au[…]

P0171

Har du provat lyfta batteripolen en stund så[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?