Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Evert244
Evert244 skrev:
StefanN skrev:Kolla tempgivaren, den spöka.
Den bak på motorn? Hur skall ja testa den rätt trångt där om den är sönder hur brukar den bete seij då ?:) tack för hjälpen :)
Användarvisningsbild
av lennarte
Datorn för bränsle och tändboxen "genererar" ju felkoder oavsett vliken bil den sitter i och vid vid vissa felkoder "går" motorn in i "limp home mode" och går inte ur utan att man nollar felkoderna. Det kan göras genom att plocka bort säkring 1 på 7/900 modellerna, hur det är på 960 vet jag inte. Kan funka och ta bort + batterikabelskon också. Felkoderna är en väldigt bra hjälp vid felsökning, så det hade kanske varit id`e att koppla in det
Användarvisningsbild
av lennarte
Evert244 skrev:Var brukar kontakten sitta för att koppla in vanligt viss ?
Nu hamnar vi utanför mitt område, där sitter ett uttag OBD-uttag i facket mellan stolarna på senare modeller av 940, på 960 vet jag inte. Dessutom var ju 960 främst avsedd för den amerikanska marknaden och dom var tidigare än Europa med OBDII och då är det kanske inte dom "vanliga" kodrna på dessa modeller. Men det vet säkert någon annan. På min 745 sitter en dosa för att ta ut blink koder vid vänster fjädertorn, precis vid huv gångjärnet, där sitter det på tidiga 940 också. Men om det sitter där på 960 också, det vet jag inte

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]