- mån 22 aug 2016, 12:50
Hej!
Jag byte till en turbomotor i min 945 gle och då gick den bra och fint osv sedan bytade jag tillbaka till b230 FB och besiktigade bilen sedan bytade jag tillbaka till turbomotorn och nu vill bilen inte starta, mellan bytena så förde jag över kabelhärvan och bytade till rätt boxar. :shock:
Där kommer fram bensin till fuelrailen, tagit av och testat i en dunk
Där är gnista(jag har testat byta fördelar lock, tändmodul och testat andra tändspole), bilen tänder på startgas men startar ej.
Jag har testat 2st andra spridarreläna(det svarta på skärmen), Spridarkablarna är placerade som innan men jag har testat att byta plats(ska även testa och byta plats på de korta då jag är lite osäker där).
Jag har även testat med en annan vevaxelsgivare, båda fungerar, men bilen startar ej. :!:
Jag har testat ta ut tomgångsmotorn men det funkar inte.
Bilen har inte visat några felkoder på något av systemen. blinkar 1-1-1 på allt
ska testa byta bränslerelä men tror inte det är felet då bensin kommer fram
Har ni några idéer eller tips vad som kan vara fel? :?:
Tack på förhand.
Jag byte till en turbomotor i min 945 gle och då gick den bra och fint osv sedan bytade jag tillbaka till b230 FB och besiktigade bilen sedan bytade jag tillbaka till turbomotorn och nu vill bilen inte starta, mellan bytena så förde jag över kabelhärvan och bytade till rätt boxar. :shock:

Där kommer fram bensin till fuelrailen, tagit av och testat i en dunk
Där är gnista(jag har testat byta fördelar lock, tändmodul och testat andra tändspole), bilen tänder på startgas men startar ej.
Jag har testat 2st andra spridarreläna(det svarta på skärmen), Spridarkablarna är placerade som innan men jag har testat att byta plats(ska även testa och byta plats på de korta då jag är lite osäker där).
Jag har även testat med en annan vevaxelsgivare, båda fungerar, men bilen startar ej. :!:
Jag har testat ta ut tomgångsmotorn men det funkar inte.
Bilen har inte visat några felkoder på något av systemen. blinkar 1-1-1 på allt
ska testa byta bränslerelä men tror inte det är felet då bensin kommer fram
Har ni några idéer eller tips vad som kan vara fel? :?:
Tack på förhand.
Ford rostar, BMW rasar, VOLVO är det enda som håller när man gasar!
Ägare av en s60-02 2,4t och en 945 -93
Ägare av en s60-02 2,4t och en 945 -93