Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Det är svårt på den sexcylindriga motorn.

Man kan koppla förbi styrväxeln, så att oljan går direkt från pumpens utlopp tillbaka till kärlet. (Det är precis vad som händer när man kör och servot inte arbetar – oljan går rakt genom styrväxeln och tillbaka i returledningen.) Då blir det inget övertryck någonstans, och då kan man använda bränsleslang och slangklämmor som tillfällig reparation. Men frågan är om det är så bra för styrväxeln att man kör (styr) längre sträckor utan att det är olja i hydrauliken. Vet ej.
Jag fick ett rör levererat från Tyskland på 48 timmar och har det med i bilen. När man vrider ratten fram och tillbaka ser man hur det droppar vid röret. Men idag har vi kört 45 mil motorväg utan att nivån minskat alls. Däremot började det droppa när jag skulle parkera i en trång parkeringsficka. Tydligen läcker det bara när ratten vrids förbi ett visst läge.

Eftersom jag har multiribbrem kan jag inte haka av den utan att även tappa laddningen. Nåja, just för tillfället tar vi oss fram i alla fall.
bränsletrycksregulator placering

Bara bytt från ovansidan. Bra om du har ett […]

Det är ju ett märkligt land, jag tycker […]

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]