Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av NilsO
Jag är osäker, men på 940 är det ABS-boxen som sitter där. Jag tror det är samma på 960, men är som sagt inte 100% säker.

Om det är ABS-boxen, så är det samma box som på 940 årsmodell 94–98, så den går att ersätta med en sådan, som kanske är lättare att få tag på. Artikelnummer 9128853.
Användarvisningsbild
av lennarte
Det bör vara boxen för tändningen (höger om ratten). Om det är samma som tidigare modeler. Boxen för insprutningen sitter under klädseln till höger om fötterna på passagerarsidan i så fall
av volvo244gle
Tändboxen sitter (enligt mig) väldigt dumt till på 960, i ett fäste på vänster A-stolpe ganska högt upp bakom kablar och annat. En tjuv måste nog vara skapligt dum i huvudet om den satsar på att knycka denna.
I vägen för tändsstyrenheten sitter dessutom ABS-boxen som lätt knäpps loss och kopplas ur.
Kanske är det denna som har försvunnit? Återanslut bränslestyrenheten och prova starta. Lyser ABS-lampan så saknas boxen.

940:ns tändbox sitter för övrigt i en hållare ovanför pedalerna.
Användarvisningsbild
av lennarte
volvo244gle skrev:Tändboxen sitter (enligt mig) väldigt dumt till på 960, i ett fäste på vänster A-stolpe ganska högt upp bakom kablar och annat. En tjuv måste nog vara skapligt dum i huvudet om den satsar på att knycka denna.
940:ns tändbox sitter för övrigt i en hållare ovanför pedalerna.
I så fall sitter tändboxen ungefär där ABS-boxen sitter på äldre modeller (min 745-a) och då är det kanske tändboxen han tagit i alla fall och det är ABS-boxen som låg på sätet..... ??:-/
bränsletrycksregulator placering

Bara bytt från ovansidan. Bra om du har ett […]

Det är ju ett märkligt land, jag tycker […]

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]