Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1093164
När jag "strulade" med att få ner bensinförbrukningen så bytte jag tempgivaren för bränsle/tändsystemet. Då gick det inte att "trycka ihop" kontaktstycket utan att det ena stiftet "trycktes ut" in i kontaktstycket så det blev ingen kontakt. Tog ett tag innan jag kom på det, kanske samma här?? På min 740 var det c:a 900 ohm när jag mätte mellan stiften i boxen efter jag bytt kablaget.
#1093625
den andra givaren mäter ca 1300 ohm, det är en VDO mätare, likadan som satt i bilen från början.

givaren jag kört med fram till oljebytet är av den andra typen och visar 860 ohm.

oavsett vilken givare som sitter i ger mätning i kontaktstycket i baljan inget utslag. ska ta loss hela kabeln imorn och mäta den.
Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel […]

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]