Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av gonate
Vart kan jag få tag i en ny gummilist till min taklucka? Någon som sitter på en? Betalar bra för den som kan erbjuda en i nyskick. Börjar få panik då det är en av få saker kvar på mitt rullande projekt.

Tack för mig hej.
Användarvisningsbild
av lennarte
Det sitter en tyg/gummilist på själva takluckan (runt om) som jag tror TS menar. Den "hör ihop" med takluckan kanske, den finns inte lös sökbar på bildelsbasen i alla fall. På min 745-a så "släpper" den i bakkant så man får "trycka dit" den då och då. Sedan har jag på min en original fast monterad vindavisare som "fälls upp" när man öppnar luckan bakåt (kan även öppna min uppåt i bakkant). Någon som vet om denna vindavisare är original eller tillbehör? Min GLT har ju en massa (nästan allt) som fanns att tillgå då (1988) Har kollat på nätet och även på någon 740 (dock äldre än min), men inte sett denna konstruktion. Skulle nämligen behöva reservdelar till denna. Även jag behöver tyg/gummilisten, börjar tröttna på att "trycka dit" den" men den går säkert att "hitta" på skroten

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]