Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av mogge71
Hej har en volvo740 90 med en B230f motor gl nu är det något mystiskt med denna,,det började puffa o den blev matt vid körningen sen bara dog den..det kommer bränsle samt gnista på stiften men startar ej inte ens lite,
Luftmassemätaren har jag kollat samt styrlådan vid passagerar sidan..Någon vänlig person som skulle ha ett förslag på vad detta kan vara ..
Tack på förhand

Ändrade topic, för HJÄLP är en topic som enligt mig inte är vettig. Den är inte ens godkänd enligt reglerna. Topic ska tala om vad tråden innehåller!

Mvh/
Addekarlsson
Moderator
av skutte
hur sitter transmistionsremen? har du kollat så den inte har kuggat?
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Felkoder?
av mogge71
Jag vet faktiskt inte ,det kanske inte är omöjligt uppstår det sånt fenomen då?? För jag kollade kompen samt gnistan o det slog rätt .men man kanske inte märker en kugge..
tack för tipset
av mogge71
Felkoder det visar 1-1-1 på både bräsle samt tändning det är det som är mysko med tycker jag,,,
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Gör enligt följande:
Testkabeln i uttag 2 (bränsle), tändning på, tryck 2 ggr. på diagnosknappen. Nu ska lampan blinka snabbt (ca. 3 blink/sek.)
Vrid på starten i ca. 10 sek. varefter lampan skall slockna och därefter blinka koden 3-3-1. Vilket betyder att insprutningsdatorn får en OK-signal från svänghjulet. Vrid av tändningen.

Flytta kabeln till uttag 6 (tändning) och utför samma som ovan. Nu skall koden 1-4-1 dyka upp.
av mogge71
Jag får be om ursäkt om jag skrev fel benämning i rutan ämne,,Sen ville jag tala om att det var transmistionsremen så det är bytt o volvon rullar igen..Tack så mycket för svaren...
En ganska vanlig 245:as liv

Jag har sedan i slutet av sommaren hållit p&[…]

Jag kom precis 6.2mil. Blandad körning, 4 per[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Varför i helvete har tempen på bå[…]

Du har soppa och pumparna går. Men har du br[…]