Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jocke S.
Leoson skrev:jag provade att släcka lampan och då gick bilen kast som fan?? vad kan de bero på? ?:-/
Hur släckte du lampan?? Eller, rättare sagt...hur provade du?
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Även om luftmassamätaren visat sig hel, skulle jag ändå vilja mäta upp den! Läs av siffrorna på luftmassamätaren. Jag misstänker att det står: 3517020. Om inte, så skriv vad det står! Nummret har betydelse för mätvärdet!
Användarvisningsbild
av Leoson
lmm slutar på 016 provade att mäta den men vet inte om jag gjorde rätt
Jag va inne där jag gick i skolan och hämtade lite om hur man skulle göra. mäta mella stift 2 och 3 så skulle man få fram 1,36Volt om jag inte mins helt fel. :?:
av SAAB_91
Ett annat litet ord på vägen som är lätt att missa:
Se upp så att du inte har någon spricka i röret där lambdasonden sitter. Kommer det in luft någonstans så kommer lambdasonden att reagera på det syret som kommer in med luften och så blir allting tokigt, speciellt på tomgång.

Tillräckligt små sprickor behöver inte betyda at det läcker ut avgaser med oljud som föld, men det kan sugas in luft beroende på flödeshastigheten hos avgaserna.

MVH
SAAB_91
Användarvisningsbild
av Leoson
tackar får kolla de.
Men nu går bilen som den ska ända tills ja kommer fram till en korsning eller nått och kopplar för då sjunker tomgången så snabbt så att den dör?? går som den ska för övrigt.
En ganska vanlig 245:as liv

Jag har sedan i slutet av sommaren hållit p&[…]

Jag kom precis 6.2mil. Blandad körning, 4 per[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Varför i helvete har tempen på bå[…]

Du har soppa och pumparna går. Men har du br[…]