Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sammy_
Jag har haft problem med temperaturen i min motor.
Den höll på att koka några gånger i början så jag bytte termostat och efter det har det varit lungt.
Sen läckte det vatten någonstans från expantions kärlet pga av en spricka, så jag bytte ut det oxå.
Nu droppar det vatten under bilen då jag stänger av den efter körning. tror att det är ifrån kylaren men jag är inte säker. det droppar så länge det är tryck i kärlet. vad kan detta bero på?
Senast redigerad av 1 sammy_, redigerad totalt 0 gånger.
av Arne
Dra upp oljestickan och kolla om du har vatten i motorn.
Användarvisningsbild
av sammy_
jag har gjort det. oljan ser helt ny ut.
Användarvisningsbild
av lilleman
kolla på golvet vid förarsidan om där är blött.kolla upp till höger om gaspedalen om värmekranen läcker inget ovanligt fel den är rund och svart med 2-vajrar och en slang mvh/roger
Användarvisningsbild
av sammy_
oki, ska ner o kolla strax. tack för hjälpen o snabba svar
av Volvo_Islander
Har din motor blockvärmare så kan det vara skäl att kolla att den är tät. På min motor sitter den perfekt gömd bakom grenröret så det tog ett litet tag innan jag kom på att den läckte, fyllde på kylarvätska och läcksökte så jag höll på att bli gråhårig. Man kan ju kolla övriga köldbrickor också när man gör sig omaket.
Användarvisningsbild
av sammy_
jag har hittat det :)
hela expansions kärlet har en spricka i skarven.
här går man o letar o letar o målar fan själv på väggen.

Du har soppa och pumparna går. Men har du br[…]

En ganska vanlig 245:as liv

En lång tid senare kommer bilderna frå[…]

Volvo car UX

Hur funkar det? Flyter det på bra?

Bensinpriser v2

Skiljde nästan 3:- mellan diesel och bensin i[…]