Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Lillarapunzel
Pappa har hittat en 944 som ska vara jättefin tydligen (ej på Blocket). Den är från 1992 och har 165 hk. Vet inte något om övriga paket som GL/GLE/GLT eller någonting. Ska ha haft 2 ägare och gått 9 000 mil. Alltid gått igenom alla besiktningar och regelbundet servad. Men, eftersom att den är från 1992, har den då airbag och ABS? För jag sätter mig liksom inte i en bil som inte har det....
Sen, ungefär vad kan ovanstående vara värd förresten? Alltså den verkar ju jättefin osv, men pappa vill ju kanske ändå inte betala typ 50 000 kr eller något sånt för den....
av Waizguy
Enligt en gammal Volvo broschyr jag läste var det inte standard med ABS på 940 GL från 92 dock SE paketet och Turbo modellen som ni verkar kika på (165hk) borde ha ABS som standard enl. broschyren. Men vad gäller airbag så kan detta ha varit ett tillval, lättast måste vara att undersöka bilen själv eller fråga säljaren.

Vad gäller priset ~50k tycker jag det låter väldigt högt, men jag vet ju inte om det är super mint condition samlarexemplar heller, förutom att bilen ska ha gått 9000mil.
Kan ändå vara rostig under och ska granskas som vilket begagnat köp som helst.

/// Waiz
Waizguy skrev:Enligt en gammal Volvo broschyr jag läste var det inte standard med ABS på 940 GL från 92 dock SE paketet och Turbo modellen som ni verkar kika på (165hk) borde ha ABS som standard enl. broschyren. Men vad gäller airbag så kan detta ha varit ett tillval, lättast måste vara att undersöka bilen själv eller fråga säljaren.

Vad gäller priset ~50k tycker jag det låter väldigt högt, men jag vet ju inte om det är super mint condition samlarexemplar heller, förutom att bilen ska ha gått 9000mil.
Kan ändå vara rostig under och ska granskas som vilket begagnat köp som helst.

/// Waiz
Tack för snabbt svar! :D
Kollade förresten upp regg.nr. nu, det var en 944-876, men det står inga paket som GL/GLE/GLT konstigt nog :shock:
Okej. Vi får kolla med säljaren. Tänkte bara så att det liksom inte var tvärnej på de där frågorna, för då hade vi ju kunnat avfärda den direkt...
Nej, 50k tror jag inte att den kostar. Vi har inte fått något pris på den än, men man har ju sett liknande på Blocket för sådana summor. Vi kan tänka oss att betala max 25k för den, är det orimligt lite?

Brandt har ju olika orter är nog olika beroen[…]

244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]