Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av kungredansomung
Tjenare, som rubriken lyder så min 945ltt dör efter att jag åkt på laddtryck såfort jag kopplar ur. Någon som vet vad som kan vara fel? Kan den dra tjuvluft eller va kan det vara? VÄLDIGT tacksam för seriösa svar. MVH
Användarvisningsbild
av lennarte
Tjuvluft eller tryckfall, alltså läck någonstans mellan turbo och topplock (laddluftkylaren?). Är den ändrad något? höjt laddtryck, chip eller något? Du kan ta ut felkoder på den.
-96 och uppåt får du bygga en egen läsare. Feljusterat gasspjäll/gaspjällkontakt. Är inte riktigt hemma på turbon, men eftersom ingen annan svarat så...

Mvh
Lennart
Användarvisningsbild
av robinb3rgsten
Låter som när 18 åringar försöker köra med öppen dump. Bilen tror att den har en massa luft o sen dumpar den ut den och sen stämmer inte verklighet o vad datorn tror. Kolla slangen som återcirkulerar luften från dumpventilen.. eller efter annat läckage från turbon till lmm
Användarvisningsbild
av 1314
Vakuumslangarna brukar torka ut och spricka, så mitt tips är att byta ut alla vakuumslangar på motorn. De kan ha små sprickor som inte syns, vilket var felet på min.

Funkar inte det så rengör tomgångsmotorn och gasspjället.
Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]

Värme i kupén laddhybrid

Vad har du för tillskottsvärmare är[…]

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]