Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av kung_royne
Kan man trycka in ett instrumenthus från en 940 (eller 960) i en 740 av årsmodell -90?
Har VDO-bräda..

Skapade ett nytt ämne från ditt inlägg, då den inte har så mycket med det ursprungliga ämnet att göra.
Mvh Ramon /Moderator
Användarvisningsbild
av Ramon
Jag är inte helt säker på det, men det ska nog gå. Vi har ju en 944 -92 och dess insrumenthus ser utan närmare undersökning likadan ut som ett som sitter i en 740. Kan ju skilja lite på utseendet, men måttet ser ut att vara desamma.
av kung_royne
låter ju iofs lovande men hur fungerar det med anslutningar?
Fast det e klart, det kanske inte är någon större skillnad på dom två?
Användarvisningsbild
av Ramon
Anslutningarna är jag inte säker på, men man kan ju alltid be att få jämföra dessa på en bilskrot eller liknande. Ställa ett instrumenthus från 740 -90 samt ett från en 940 bredvid varandra och jämföra anslutningar och mått... Någon personal på skroten kanske till och med kan svara på din fråga direkt, värt ett försök iaf.
av Addekarlsson
Så länge mätarhuset är av samma märke (VDO) och ser likadant ut går det. Yazaki ser likadana ut, skiljer 2 detaljer (se nedan).
Men många 940 och alla 960 har vinklade hörn i överkant (vet inte om alla 760 har samma vinklade hörn oxå), och då har du inte en chans att få i det i din gamla bräda.

VDO har 2 rutor för trippmätaren, och finns med både 3 och 4 stift för hastighetsmätaren.
Yazaki har 1 liten ruta för varje siffra i trippmätaren, samt stoppinnar för nålarna. Vet inte om Yazaki finns med mer än 3 stift för hastighetsmätaren.

Mvh/ Adde

Hej, har en V70 -05 som jag bara kör på[…]

Nej sensorer är väldigt sällan 12v […]

Enligt instruktionerna så ska man koppla bor[…]

Lossa dörrhandtag volvo v70 2013

Houdi, lossade handtaget på förarsidan […]