Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av rolle
Jag undrar när man har haft isär kardan på en 940 -94.Den går väl inte att sätta fel det är väl nämligen bara i ett läge dom båda kardanstumparna passar in i varandra.
av Addekarlsson
Tro mig, det går att montera fel.... Dock ej om man bara varit lös med en enda knut, då går det ej montera fel.
Men har man lossat allt, så går det. Grundregeln vid montering är att alla knutar ska vara monterade likadant. Svårt att förklara med ord, och bild har jag ingen tyvärr.

Men om du tittar på en kardandel, så ser du att "gafflarna" är vinklade olika i båda ändar. Om du tänker dig att du monterar en del med främre "gaffeln" liggande, så ska bakre "gaffeln" vara stående, sen kommer nästa kardandel som monteras exakt likadant. :D

Mvh/ Adde
av rolle
Vore inte så dumt med en bild på de hela.Så skulle man vara bombsäker hur den skall vara.Jag har nämligen vibrationer i 80 km/t.Jag har bara för mig att den inte går att svänga fel på 940.För det finns ett bredare spår i ena delen och det går väl bara att sätta i ett läge tror jag som sagt.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Ibland går det bara att sätta ihop det rätt, annars brukar det finnas märkning. Färgprickar eller instansade pilar.
DEFA Power

Hej, har sökt men inte hittat. Har ni kolla p[…]

OK, jag hittade ett schema jag kunde ladda ner och[…]

Tvättat! Dock är den nog smutsig vid hem[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" […]