Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hejsan, Har fått problem med min tomgång den går upp till 2000 så fort man startar den så ligger den där konstant hela tiden. Har bytt LMM till en helt ny. Har kollat lite efter tjuvluft utan resultat, Men när man drar ur kontakten till LMM så är varvtalet helt perfekt. Där av bytte jag LMM i hop om att det var den som hade ballat ur.

Är det någon som har någon aning om vad felet kan vara?
Tjuvluft, vevhusventilationen, spjällhuset, det kan vara många olika saker. På min (B234F motor) hade gasspjället lossnat på axeln (nog inte vanligt) börja med att kolla att alla slangar till och från tomgångmotor, vevhusventilation och mellan luftfilter och spjällhus är Ok. Kolla även alla andra slangar till och från lnsugningsröret, t.ex till bromsservon, till värmesystemet (AC). Det sitter en smal slang mellan oljefällan och insuget på undersidan som brukar "gå sönder" eller bara hoppa av. Oljefällan och plastanslutningen som sitter ovanpå brukar vara ordentligt "geggigt" också.

Mvh
Lennart

Låter inge bra. Vill de ska hålla i l&[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Ett sätt att minimera riskerna för damm […]

Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&ar[…]

Connected Safety använder bilens inbyggda SIM[…]