Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
Martin Fåglefelt skrev:Jag har centrallås till bilen, men inget fjärrlås.

Vet ni något bra och billigt jag kan köpa? Typ bara koppla in på förardörren och "tjong" så har vi ett fungerande fjärrlås?
Biltema hade det förr, har dock inte sett det i dom senaste katalogerna. Har själv varit intresserad. Borde finnas på andra ställen, det är ju ingen avancerad sak. Har dock inte letat efter det på ett tag

Mvh
Lennart
Nu ballade automatlådan ur igen.. denna gången så blinkar W och E, alternativt W och S när jag kör. den växlar som vanligt, men har svårigheter med 1'an.

Nu borde det väl vara PNP switchen som gått. minns ej felkoderna men ska gå ner och läsa ut dem igen.

(Samtidigt så började lambda lysa också, och den bytte jag för en månad sen...)
Användarvisningsbild
av lennarte
Martin Fåglefelt skrev:(Samtidigt så började lambda lysa också, och den bytte jag för en månad sen...)
Lambda lampan är egentligen fel namn, rättare är motorstörningslampan eller kanske felkodslampa. Den lyser när när det är/har varit en motorstörning som stör avgasreningssystemet, samt visar att det finns en felkod att hämta.

Mvh
Lennart
Jag orkar inte med denna bilen mer. Vad kan man få för en sådan här?

Något vajsing med växellådan, kanske simpelt, kanske dyrt...

Dörrarna går inte låsa, men troligen bara byta kolvar.

Någon buckla/reva på bakdörrar...

Någon intresserad? Billig nu... ;)
Flexrör till B5254T2 (2,5T)?

Har grovt läckage nånstans i flexrö[…]

Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]