Pyrolys skrev:Okej, låter rimligt. Ska kolla upp det.
Är det Rex/Regina bränslesystem på den? (sitter ingen pump under bilen bara ett bränslefilter!)
Det var vanligt att pumpen gav upp på dessa! Dom var också lite kinkiga med originalstift, tändkablar
och fördelarlock rotor! hade en kund som monterat mekonomens alla dessa prylar, och bilen startade
inte när det blev höst och fuktigare ute. Monterade nya Volvo grejer och bilen startade och har aldrig
krånglat med det sedan! Kolla så att gnistan är stark och klarblå, brukar inte vara fallet med eftermarknadsdelar!!!
Finns även olika färger på tempgivaren till bränslet måste vara rätt! (svart och gråblå tror jag det var)
Glöm inte impulsgivaren som också bytes ofta, fast då borde den inte starta på startgas med andra ord ett bränslefel
Backventilen till bränslesystemet sitter i den nippel du flyttar över när du byte bränslefilter, skall hålla trycket i 20 min
efter man stängt av bilen!!! Kallstartsventilen fungerar ej som den ska!? sitter under insuget
good luck!!