Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av gonate
Det gäller alltså en lågmilad 744 fr 88. 10600 mil. Planen är givetvis att få den i helt nyskick.

Men det som ligger mig närmst på reparationslistan nu är då. Ja jag känner till att det är standardfel och allt sånt där men vi kan väl hoppa över allt snicksnack om vilken nybörjare man är och allt där till? :)

1. Takluckan tycks vara allmänt segvevad.
2. När den skall stängas måste man pilla ner "vindplåten" som viks upp (logik i det?)
3. Byta ut gummitätningen runt luckan?
4. innertaket har då som vanligt lossnat ovan baksätet längst ner. därav ett totalt byte / renovering med nytt lim och antagligen ny filt också.

så frågorna på det här är väl i runda slängar

kan man rulla in till bilia med det här. (som sagt nybörjarsnacket skippar vi utan JAG VILL gärna betala dyra pengar för att en märkesverkstad gör det om det är möjligt.)

annars tips på någon sadelmakare eller liknande som kan tänkas sköta en omklädad av taket samt takluckans innertyg eller vem som kan tänkas serva takluckan.

Allmänna TIPS är att föredra, vad det än må vara som har med taket att göra.
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]