Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av uffejl
Hej! var kan man biligast finna en fungerande begagnad fjärrkontroll till ett volvo guard alarm?????? jag har ett volvo guard alarm orginalmonterat i min 745a 90a GLT 16V. Mvh från ulf.
Användarvisningsbild
av #27
Du kan prova på någon skrot...
av uffejl
Vilken skrot????? det blir ju dyrt att ringa många, det kan ju ligga någon sådan kontroll i handsfack, byrålådor med mera. Hur gör man bäst för att få tag på en då????? mvh från ulf.
av uffe_hudik
Volvo brukar ha nya.. är väl bäst det,, då den måste ha rätt frekvens å så för att fungera
av uffejl
Hej! jag har idag funnit och köpt begagnad orginal fjärkontroll som ska passa, det var flera skrotar som hade fjärrkontroller till ett rimligt pris så nu tackar jag för tipsen jag fått här. Mvh från ulf.
av endarker
Volvo har som sagt fjärrkontroller, kostar ca 470kr, och man ska slå av o på tändnigen 5 ggr, den femte gången har du tändningen på samt trycker på kontrollens stora knapp för att aktivera, då blinkar blinkers till 2 ggr. o nyckeln är kodad o klar för ditt larm

Tja!!

Du har soppa och pumparna går. Men har du br[…]

En ganska vanlig 245:as liv

En lång tid senare kommer bilderna frå[…]

Volvo car UX

Hur funkar det? Flyter det på bra?

Bensinpriser v2

Skiljde nästan 3:- mellan diesel och bensin i[…]