Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

hejsan lägger ner denna tråd en stund då bilen inte fungerar som den ska, motorn går men den tuffar som en trimmad motor på tomgången, har bytt allt men utan resultat, så nu måst jag fundera på vad jag måste göra
kanske riva allt igen och kolla upp toppen, eller byta motor har en turbomotor på gång kanke, får se vart det lutar
mvh anders
hejsan lovar att skriva vad felet är om jag kommer på det. hur som helst så gör jag en notering i forumet,
men man kan ju undra om ingen fått en b234f motor att gå som den ska, finns många trådar på forumet
men ingen har lyckats hitta fel vad jag kan läsa så det borde finnas många bilar som står eller
mvh anders
Min har jag faktiskt lyckats få att gå riktigt till sist efter att ha bytt en tändkabel på den cylindern den gärna missade lite på så den har en jämt och stabil tomgång till sist (eller ja oftast iallafall) :)
hejsan har varit borta ett har nu plockat isär motorn och tror mig hittat felet . vid lyftande av toppen fann jag olia i sylinder 1 och 4 på väggarna . vilket jag hoppas det inte ska vara. samt att jag har skaffat mig en nyrenoverad topp som ska sättas dit.
åtrkommer när detta är gjort är dock inte hemma under vekorna då jag jobbar som resemontör men jag återkommer
andenkommer skrev:hejsan har varit borta ett har nu plockat isär motorn och tror mig hittat felet . vid lyftande av toppen fann jag olia i sylinder 1 och 4 på väggarna . vilket jag hoppas det inte ska vara. samt att jag har skaffat mig en nyrenoverad topp som ska sättas dit.
åtrkommer när detta är gjort är dock inte hemma under vekorna då jag jobbar som resemontör men jag återkommer

Hej, har du hittat något? Jag sitter med samma problem :(
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]