- tis 02 sep 2008, 23:02
#215078
För ett par år sedan blev jag tvungen att byta insugspackning då den drog tjuvluft. Efter bytet så växlar lådan för sent tycker jag, utom när man ska öka lite vid ganska hög fart, man behöver inte trycka i kickdown för att den ska växla ner. Men råkar man trycka lite extra så blir det två växlar ner, inte kul när man ligger i 110, vrålar läskigt under huven. :shock:
Om man tar ett exempel så måste jag upp i närmare 80 för att den ska växla till 4:an. Jag kan få den att växla tidigare, men upp till 80 måste man köra äggvarianten på gaspedalen för att den inte ska växla ner igen.
Finns det något sätt att justera växlingen, sedan det blev bättre undertryck i insuget så växlar den senare. Och jag provade att byta växellådsolja, det hjälpte inte.
Några idéer?
Om man tar ett exempel så måste jag upp i närmare 80 för att den ska växla till 4:an. Jag kan få den att växla tidigare, men upp till 80 måste man köra äggvarianten på gaspedalen för att den inte ska växla ner igen.
Finns det något sätt att justera växlingen, sedan det blev bättre undertryck i insuget så växlar den senare. Och jag provade att byta växellådsolja, det hjälpte inte.
Några idéer?
Senast redigerad av 1 erikn, redigerad totalt 0 gånger.
Erik
Volvo V70 B5244S2 -01
Volvo V70 B5254T2 -03
Volvo V70 B5244S -03
Volvo V50 B5254T3 -04
Volvo V70 B5254T2 -07
Yamaha XJ 900 -85
Volvo V70 B5244S2 -01
Volvo V70 B5254T2 -03
Volvo V70 B5244S -03
Volvo V50 B5254T3 -04
Volvo V70 B5254T2 -07
Yamaha XJ 900 -85