PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av P62
Hej .
har en Volvo trampbil som vi fick på 60-talet,då fam. köpte en ny Volvo Amazon....

Är det någon som vet om det finns fler sådana trampbilar
(Det är en Röd P1800,glasfiberkaross ,plåt-ekerfälgar,plåtkofångare.)

Vore kul att höra om det finns andra.

Mvh Peter
av Amarace
Jag vet en som har en sådan, i komplett använt skick, förutom att speglarna nån gång försvunnit. Så nog finns det säkerligen i gömmorna, men vanliga lär dom inte vara.
av jaktviggen
Jag har en VOLVO P 1800 trampbil i originalskick och somhar stått orörd sedan 1965. Den vanns av en liten pojke som aldrig fick leka med den för sin far och den är helt "otrampad"
Lite historia om denna bil:

CAP BILPARAD
Augusti månad 1964 lanserades CAP bilparad. Någon månad tidigare hade ett prospekt omfattande 10 sidor skickats ut till handlare i olika delar av landet. Detta prospekt innehåll kampanjen CAP bilparad. Enligt följande:

STOR CHOKLADKAMPANJ RULLAR FRAM ÖVER SVERIGE I HÖST.

Utdelning av 100 trampbilar och 1000 presentkartonger.
Utdelningen sker efter principen största möjliga geografiska spridning och alla som samlat 10 etiketter och sänt in de fykantiga kontrollmärkena till CAP har möjlighet att komma med i utdelningen. Alla upplysningar finns på formulären som medföljer varje förpackning!
Samlarserien och utdelningskampanjen lämpar sig väl för aktivitet i butiken med skyltningar, gratisprover etc. Skylta upp rejält

Annonsering

I Kalle Anka (på 4-färgs helsida) i nr 42 och 45 berättar
om samlarserien och trampbilsutdelningen. ( upplaga 180.000 ex)

Finns det fler än denna och den som finns i Holland? Skulle vara kul att veta

Robert

Bild
Säkra bakluckan vid frakt?

I sådana fall brukar jag kroka på sl&a[…]

Klossar byttes runtom vid 6000 mil. <...> T[…]

Någon skillnad om du kör och gasar elle[…]

Motorvärmare 850

Tack för era svar. Det blir en slangvärm[…]