PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av volvomicke
De är inte så att vattenpumpen är dålig då? Hade en amazon förr som gick å köra, men så fort du stod still eller om den gick på tomgång så blev den för varm och kokade..
av marvin
volvomicke skrev:De är inte så att vattenpumpen är dålig då? Hade en amazon förr som gick å köra, men så fort du stod still eller om den gick på tomgång så blev den för varm och kokade..
jo, det kan ju vara möjligt att det är så, men det är ju inte så många mil som nuvarand pump har gått, så jag tycker inte att det borde ha hunnit bli så mycket fel på den. den är nog ca 10 år men har nog gått max 1500 mil. jusst nu har tiden inte räckt till, får se om jag får tid att börja rota i det hela senare i sommar.
Användarvisningsbild
av camaro69
Det är en flera år sedan jag mekade B18/B20 men om jag inte minns helt galet så går det att öka flödet i systemet. Det sitter som en frostplugg i framkant på toppen. Bakom denna frostplugg så sitter ett mässingsrör som är nästan lika långt som toppen. Ta ut mässingsröret och snedsåga detta för att få bättre snurr på vattnet.
Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]

..Jag tror lösningen blir att sätta di[…]