PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av LarsBd
Jag har svårt att tänka mig ett allvarligt (dyrt) fel i bränsletillförseln det kan vara allvarligt så att bilen inte fungerar som den ska men det kan inte vara svårt att fixa. En tänkbar orsak kan vara hög flottörnivå vilket i sin tur kan bero på en tidigare mekaniker eller en felaktig flottörventil. Du hittar inte någon bättre begagnad utan är nog hänvisad till en ny eller renovera den du har. Kolla med förgasarteknik om du behöver hjälp med spjällaxeln, resten handlar i princip bara om rengörning justering och byte av packningar samt flottörventil.
av Figurehead
Tittade runt lite på renoveringssatser, och det finns ju bra saker att få tag i, men problemet är ju fortfarande spjällaxeln också. Och det verkar vara vara att lämna in, eftersom mina kunskaper om ett sånt ingrepp är starkt begränsat. =)
Hittade en weber 32 på blocket, är det ett bra alternativ annars?
http://www.blocket.se/arvidsjaur/Forgas ... m?ca=7&w=3

Ursäkta mina dumma frågor, men i detta ämne är jag helt utlämnad. =)
av Frownlayer
De brukar vara slitna, så det e nog renovering som gäller där med innan du börjar köra med en sån. sen måste den bestyckas rätt med, och där brukar kostnaderna dra iväg snabbt. det är svårt och tar lång tid.
Jag vet inte hur originalfixerad du är, men ett förslag är att köpa en nyare stromberg med insug/grenrör som passar. de är ju trots allt mer anpassade för B18 motorn.
av LarsBd
Oavsett vilken begagnad förgasare du väljer ska den sannolikt renoveras innan den kommer att fungera bra. Fråga Förgasarteknik vad en hel/delrenovering kostar så kan du sedan ta ett beslut grundat på fakta.
av Figurehead
Kom över två bättre begagnade Zenith på blocket för 800 spänn, plockade lite delar från min gamla förgasare (flottörhuset mm.) och sen gick motorn nästan som smort! =)
Tack igen för svaren!
av Arne
När en motor suger tjuvluft ska man också kolla förgasarfoten med en stålskala, det är inte helt ovanligt att zenitförgasarna brukar slå sig i foten och då får man den aldrig att gå rent förrän man filat av foten så den blir jämn.
OM RYSSEN KOMMER

Hoppsan, en av Ukrainas F-16 verkar ha skjutit ner[…]

Du behöver inte ta bort egrkylaren för[…]

Hej. Jag har nyligen köpt en xc60 Polestar av[…]

LÖST!! Hoppas jag.. :-) Som av en slump s&[…]