PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av LukasW
Va jag har hört så ska B20 oljetråget va perfeckt o sätta dit, så man slipper såga i framvagnsbalken.. Går i samma funderingar så intresant tråd...
Användarvisningsbild
av mrjockis
LukasW skrev:Va jag har hört så ska B20 oljetråget va perfeckt o sätta dit, så man slipper såga i framvagnsbalken.. Går i samma funderingar så intresant tråd...

vad ja har hört så är den b20 oljetråget som gäller när man rakställer motorn men min ska ju vara sne ställd då ja ska ha m46 lådan på också.... så ja tror inte en ska behöva ha b20 tråget på då?
har iaf fått tag i en b230a (förgasarmotor) så ja får börja kolla över det där nu.... kommer väl bilder sen när ja har kommit på hur en lägger in dom :P
Användarvisningsbild
av Fluffen
B20 tråget ska du bara använda om du ska rakställa motorn.
Jämför trågen så fattar du. :wink:
Vore bra om du startade en garage tråd så vi kan följa ditt arbete. :-)-)

Jag brukar använda http://www.forumbilder.se där står det hur du gör så det kan inte gå fel. :D
Användarvisningsbild
av mrjockis
jo att ja inte behöver använda b20 tråget vet ja redan.... men tänkte mer på motor fästen å så när den ska vara sneställd..... har införskaffat en b230a nu (samma konstruktion som b23a) och m46 lådan ligger också hemma...
Användarvisningsbild
av mrjockis
håller på och plockar ner m46 lådan från donator bilen (en 240-79) har den snart nere å då blir det att börja sänka ner allt för att se hur mkt ja behöver göra om :shock:
Användarvisningsbild
av mrjockis
de där med hur fan ja får upp bilder förstår ja mej inte på tyvärr :P

men kan säga som så här.... ja har sänkt ner motorn idag och sett att motorfästen från b230 inte passar så tog b23ans smalamotorfästen å satte dit då passar det perfekt ;) enda problemet nu är att nedersta remskivan tar emot krängnigsstaget... men de har ja en polare som ska ta och göra om så de kommer ca 5 cm längre fram ;)
så nu är det bara att fortsätta ;)
Användarvisningsbild
av mrjockis
Bild

så här ser de ut just nu... sänkt ner motorn för att se så allt passar å de ser lovande ut ;) ska bara göra om så ja får krängningsstaget 5cm längre fram ;)
Användarvisningsbild
av mrjockis
tråget tar i så åkte iväg me de te en polare medans jag får tag i delar te bilen.... får tillbaka det på mådag så ska försöka få imotorn å lådan då hade ja tänkt....

Tvättat! Dock är den nog smutsig vid hem[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" […]

Har ett problem med min fjärrlåsning me[…]

Volvo V70 2008 2.0 F

Tja! Har tänkt rycka bakersta ljuddämpar[…]