PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av Vovlo_Henrik
Nu är det alltid svårt att bestämma om priset är rätt när man inte sett bilen själv men enligt mitt tycke så är den värd 7000:- så som du beskriver den och det som är bra med veteraner är att du inte kommer förlora på ditt köp utan om du nu ångrar dig så har du pengarna tillbaka :-)-)

Jag tycker du ska slå till om du har intresse av att lägga ner lite jobb, kanske lämplig som en rullande renovering :wink:

Jag har aldrig någonsin kollat miltal på en bil jag köpt av den anledning att när jag letade Amazon så visade det sig att det inte spelade så stor roll, en misskött bil är bortrostad på nolltid! :cry:
av prestones
Ska ta mig en funderare, är väl som du säger att man inte sitter i sjön om man nu skulle ångra sig.

Det är ju rosten jag är tveksam till, har ingen svets hemma men kan nog fixa fram en och far kan svetsa åt mig. Men då frågan, finns det ekonomiplåt till tex bakskärmarna att köpa till dessa fortfarande?

Och nu sitter inte dom rätta fälgarna på, utan dom nyare från -73(tror jag). Men kan ju inte vara svårt att få tag i original.
av Vovlo_Henrik
Det finns ekonomiplåt till dessa på tex VP-Autoparts m.fl Alltid lite kärvt om man inte har rätt verktyg för att kunna fixa de brister som finns, rost blir dyrt om du inte fixar den själv eller har nån privatperson som kan hjälpa dig med detta.
Fälgarna är inget problem de hittar du till en billig peng, tänk på hur skicket är på dem, är de allt för rostiga kan de behöva blästras och då tillkommer kostnaden för detta om du lämnar till en firma. :wink:
av anwik
Är det verkligen fel fälgar? Det är ju inte "de Luxe"-fälg, den har inga präglingar för att fästa navkapsel. Däremot är det fel navkapslar, det ska ju vara fördjupningar längs ytterkant.
av Amarace
anwik skrev:Är det verkligen fel fälgar? Det är ju inte "de Luxe"-fälg, den har inga präglingar för att fästa navkapsel. Däremot är det fel navkapslar, det ska ju vara fördjupningar längs ytterkant.
Det är rätt modell på fälgar (fast dom kan ju vara tillverkade senare än bilen såklart, men det har ju ingen betydelse), navkapslarna ser däremot ut som Amazon/PV/DUett.
av prestones
Menade att fälgarna som sitter på nu(inte dom på bilden) är fel.
Men iallafall, blir inget köp av denna då jag tror jag ska satsa på en med mindre rost. Och därmed gå upp i pris.
Lägligt så kom denna upp på blocket. http://www.blocket.se/vi/21118487.htm?ca=2_s
Har lite bilder på den sedan ifjol då jag hade ute en köpesannons och den verkar vara en pärla. Dock högtalarhål i dörrsidorna.
av anwik
Den såg ju fin ut. Är du ute efter att ha 100 % original? Hål för högtalare skulle inte bekymra mig, man vill ju gärna ha en stereo.
Det verkar vara modifierade bakfälgar. De extra bromsljusen gillar jag, kul med gamla tillbehör (fast dom kom hör väl till 70-talet).

Nej, men jag ville förtydliga om nu någ[…]

D4 VEA dricker olja

Hoppas du fortsätter att uppdatera oss n&aum[…]

Kontakten för släpvagnsbelysning

Jag är inne på dessa sedan tidigare, m[…]

Det är membranet i oljefilterhuset som ä[…]