PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av Udenius
Hej
Jag har en amazon, 62:a (121:a) med B18 och M40 lådan. Bilen har nu stått i varmgarage i över två år (endast kört den ut och in ur garaget ett par gånger per år). Noterade vid mitt sista besök att den tappat det mesta av oljan i bakaxeln vid vänster bakhjul. Antar att det är någon packbox som givit upp. Finns det renoveringssatser att få tag eller blir det till att leta på skroten?

// A
av LarsBd
Nytt är vad som gäller, det sitter en radialtätning (packbox) innanför lagret som ska bytas om det är olja som läckt ut.
Oljan i bakaxeln läcker inte ut med stillastående bil utan har det läckt i garaget är det förmodligen bromsarna som behövet fixas.
av Udenius
Tack för svar.

Okey, nja jag har fortfarande funktion på bromsarna och jag tycker det är lite för mycket olja som läckt ut, men men. Skall dra av trumman och titta. Måste flytta bilen först då jag skall byta garage så det blir till att ta den på en trailer för att inte riskera något. Bör tilläggas att jag ännu inte hunnit fixa kopplingen som tappat oljan heller.

Sommaren är ju snart här så nu börjar det bli brått ... :D
Drivaxel xc90 sport.

Hej, har tidigare haft en v50 med sportchassi och […]

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att de[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" mo[…]

Jag skulle inte råda någon att inte ko[…]