Moderator: Moderatorer

palmqvist skrev:
Jahaja skrev:
fjohan82 skrev:Fyllt på spolarvätska. Passade också på att tanka, 10:99 kr/l får väl anses som hyfsat bra pris...
Ja det är helt sjukt vad billigt det är med diesel just nu. Aldrig varit med om att etanolen är dyrare än diesel. Ekonomiskt ångrar jag inte att jag sålde 2.5FT:n.
Dags o höja skatten snart då så glädjen blir kortlivad :( får hoppas det vara lite
Fast skatten på etanol höjs väl med mer än skatten på diesel vid årsskiftet, om jag inte minns fel.Tror att etanolskatten höjs med 1kr, diesel med typ 50 öre.
joel80 skrev:Jag tankar etanol i vår V60 T4F även om det skulle bli dyrare än bensinen. Fram till nu har det varit billigare per mil med etanol.. Om dom höjer etanolen vid årsskiftet så blir det typ jämt skägg eller något dyrare per mil med etanol. Det är det klart värt för att dels ha bilen att gå lite bättre och att inte släppa ut lika mycket skit.
Nu är det ju bara 50-60 öre i skillnad mellan etanol och BF95 så du sparar du nog på att tanka bensin? Sen förstår jag att du inte gör det :)

I V70:n körde jag ca var 5e tank bensin för att slippa igensatta spridare.
Ja det har väl rätt nyligen sänkts.. (?) Med "fram till nu" menade jag mer till typ nån gång för några månader sen eller så.. ;)

Vet många här på forumet som kört många år på bara E85 och inte fått spridarna igensatta.. Vet inte om det är lite "skräckpropaganda" där problemet egentligen inte är speciellt stort eller vanligt. Jag fortsätter i allafall på enbart E85. Bilen är gjord för det.
Tjusigt walkmann! Jag ska också beställa en ny damask i veckan tänkte jag.
Användarvisningsbild
av yoshy
crille59 skrev:Bytte ut mugghållaren mot en ny belyst mugghållare istället.
Moddade du själv eller hittat på skroten/köpt nytt? Ifall skroten eller nyköp vad hade du för artikelnummer på prylarna?

Haft det i tankarna men inte hittat nå vettiga objekt på skroten =/
Walkmann: Inte en likadan alls faktiskt. Återstår att se! ;)
  • 1
  • 486
  • 487
  • 488
  • 489
  • 490
  • 1912

Enligt uppgifter i media kommer Parkslide klassas […]

Hej! Har ett konstigt problem med en V70N 2001 2,4[…]

Räknat ut att bilden under semestern har rull[…]

Hmm.. tycker man läser att Lyten ska forts&au[…]