Hisingspaddan skrev:Vad tycker vi om EX30? Jag måste säga att jag är positivt överraskad (fast jag hade ärligt talat inte så höga förväntningar). Jag tycker designen är väldigt lyckad både ut- och invändigt, klart bättre än EX90. Pris och prestanda verkar ju klart konkurrenskraftigt. Ungefär samma pris och räckvidd som VW ID.3 men snyggare design, bättre utrymmen (?), och bra dragvikt. Jag tror det blir en framgång.
Instämmer till 100%. Ha-begäret är förvånansvärt högt om jag ska vara ärlig. XC40 föll mig aldrig på läppen överhuvudtaget och visst, baksätet där tyckte jag med mina 175cm var trångt så det är ju ännu sämre i EX30 - som förare är det ett icke-problem.
Den avskalade interiören är väl i mångt och mycket en trend men jag tycker det är skönt att slippa rymdskeppskänslan. De detaljerna som finns verkar spontant ganska så snygga.
Lite halvt besviken över konfiguratorn bara, att det är tre olika modeller med utrustning x y och z. Kan ju sakna hur man likt andra modeller kan confa en riktig märklig modell (tänk största motorn men halogenlyktor fram etc). Men jag fattar också grejen.
Ska bli mycket intressant att provklämma när de landar hos ÅF, inte övertygad om att den kan ersätta vår Mini Cooper SE men prismässigt är de inte jättelångt ifrån varann.