EbbevonVolvo skrev:Nä det där blir inte lätt att reda ut om man vill ha det åt origanalhållet. Fast det vill man väl inte? Tid och fantasi kommer att behövas.
"Pepp och Lycka till"
Näe precis, det var det som var tanken från början, att göra det så likt orginal som möjligt... Men, jag överväger mer och mer att skita i det och istället fokusera på att faktiskt komma någon vart istället
Det finns ju många sätt man kan "fejka" orginal-look utan att det prompt måste vara exakt som orginal.... Men samtidigt, som det är orginal med allt kitt, underredsmassa och annat elände så går det ju inte utröna om det är 1 eller 13 plåtar som möts med blotta ögat
Så det är ju ungefär där mitt personliga dilemma ligger... Lägga ner tid och energi på att få något "inte en jävel" kommer se att vara exakt som orginal, eller bespara mig en stor möda och göra det enkelt för mig.. Sunda förnuftet säger givetvis "gör det enkelt!", perfektionisten i mig säger "gör det orginal!"... Perfektionisten börjar dock förlora mot sunda förnuftet
Jag har iaf bestämt mig för att slopa hålen/muttarna för dragkrok, har absolut inga planer på att ha drag på denna bil så att lägga ner tid och energi på att måtta in dom hålen känns bra onödigt.
Jag är dessutom rätt övertygad om att det är ett f.d. drag som orsakat/påbörjat rosten på balkarna, då jag hittade spår av en avdragen bult i ett av fästpunkterna. I princip samma sak som hänt på V70in, fast V70in har ju då blivit åtgärdad långt innan rosten ätit upp hela balken. Där pratar vi centimetrar utbytt plåt, inte decimetrar
.
frasse4 skrev:Ajdå det såg inte vackert ut
Näe, det är ju lite värre än jag först anade... Men så är det väl när man köper en "skrotbil", man får räkna med att det är just det - skrot
Den köptes ju i första hand för att jag ville ha något att "bita i" och lära mig karosseri på, och nog har jag fått så jag tiger allt
Men jag har gått igenom den under igen, och förutom "allt bakom bakaxeln" så ÄR den fin. Likaså karossen i sig, förutom alla löstagbara/utbytbara delar då. Enda rost jag sett på karossen är en liten liten fläck på höger A-stolpe.
Nä fan, bara jag blir klar med balkarna och baljorna så bör det gå rätt snabbt att få ut den på vägarna... Bör....
Tyvärr är det ju då det kommer börja kosta pengar... Nya bromsok, ledningar, en front, nya skärmar, nya dörrar osv osv... Men det är ju sånt som "bara" är att bulta dit, och inget som behöver byggas från grunden.