Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1196445
Även Bra bil har en T4 annons ute.
Den lär dyka upp i "bygg din bil" snart, kan inte säga mer nu.
Användarvisningsbild
av Derank
#1196449
På måndag ska det gå att bygga den säger man här
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1196605
Finns i bygg din bil nu!
av UnleashFusion
#1196665
hm... T4, 426100kr för inscription+aut, metallic, elektrisk motorvärmare, nav. Sen om man väljer paket(er) och lulul .. det är tempting att köpa en och byta in sin V70.. dock skiljer det cirka 22800(+- 5000kr(R-design).. mellan T4 och T5.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1196682
Alltså, T4 är ca 30 lax billigare än T5
Användarvisningsbild
av Derank
#1196711
Är det samma spis tro? Då vet jag ju vad jag kommer att köpa iaf och kräm ur max via optimering
av es335
#1197868
Tråkigt nog finns inte V90 T4 som manuell (på Bygg din Volvo). Vill gärna ha en manuell bil för eventuell övningskörning. Och går man efter D3 och D4 så skiljer det 9900 kr.

Någon som vet om en manuell T4 är på gång?
av troubleshooter
#1197912
Ett tips är att köpa en V90 som du faktiskt vill ha den, och sen köpa 10-20k bil för övningskörnings syftet, då har du dessutom en bil som är bättre för övningskörningssyftet
då du inte behöver vara orolig för att repa bilen eller bränna koppling på nya bilen, bilar i den prisklassen har dessutom en förmåga att inte tappa värdet så mycket och i bästa
fall kan du få tillbaka varenda krona när övningskörningen är klar.

Jag gjorde ovanstående resa nyligen......
av es335
#1197919
troubleshooter skrev:Ett tips är att köpa en V90 som du faktiskt vill ha den, och sen köpa 10-20k bil för övningskörnings syftet, då har du dessutom en bil som är bättre för övningskörningssyftet
då du inte behöver vara orolig för att repa bilen eller bränna koppling på nya bilen, bilar i den prisklassen har dessutom en förmåga att inte tappa värdet så mycket och i bästa
fall kan du få tillbaka varenda krona när övningskörningen är klar.

Jag gjorde ovanstående resa nyligen......
Gissar att du inte bor i Stockholm. Eller i villa. :wink:

Dessutom är jag förhoppningsvis färdig med gamla bilvrak i 20k-klassen för all framtid. Blir skräckslagen av bara tanken. :-O)
av troubleshooter
#1197942
Jag bor inte i Stockholms innerstad så parkering är inte ett problem, det är sant =)

Jag var också färdig med bilar i den klassen trodde jag till någon i familjen tyckte att
det var dags att skaffa körkort, men tänkte att det var bästa alternativet under den
korta period det oftast gäller.
Vi som beställt EX90

Ja den blå bilen hamnar hos en kund i USA. […]

Manual V90 2022

Folk orkar väl inte läsa böcker l&a[…]

Vad heter denna list/del??

Det verkar som att du är på rätt s[…]

Motorlampan lyser

Kan man koppla bort motorlampan så att den […]