Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1024169
På en automat startar motorn så fort man tar foten från bromsen. Tycker du det är sämre?
av Verdi
#1024171
Lövet skrev:På en automat startar motorn så fort man tar foten från bromsen. Tycker du det är sämre?
Ja mycket sämre eftersom det stör körningen. När man ska ut i en korsning så ska man först vänta på att motorn startar. På en manuell så har man lagt i en växel vid det laget och då är motorn igång sen ett tag när man ska iväg.
av Lövet
#1024175
Om de där hundradelarna som det tar för motorn att starta har du rätt mycket mindre marginaler än mig i korsningarna :wink:
av Verdi
#1024180
Lövet skrev:Om de där hundradelarna som det tar för motorn att starta har du rätt mycket mindre marginaler än mig i korsningarna :wink:
Det kanske känns värre än det är. Men nog tar det mer än hundradelar?
av x020377
#1024276
TommyP86 skrev:Det skulle förvåna mej om du kan få den med grundinställning av då den är avgascertifierad med startstop.
Hade gått lättare om det varit en VW! :-)
Användarvisningsbild
av Henrikx2
#1024560
Slår ifrån innan bilen stannat helt på senaste versionen.
Helt okörbart och väldigt irriterande nör man glömt slå ifrån.

Hur lurar man systemet?
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1024563
Henrikx2 skrev:Slår ifrån innan bilen stannat helt på senaste versionen.
Helt okörbart och väldigt irriterande nör man glömt slå ifrån.

Hur lurar man systemet?
Man byter till manuell växellåda. :lol: :lol:
av III
#1024586
Okörbart? Jag tycker det fungerar alldeles utmärk vid vardaglig körning. Mest en vanesak. Enda gången jag upplever det för segt är om jag hamnat i fel fil och vill vara startsnabb för att komma före och byta fil. Då blev det stopp och omstart. Men det var ju bara att lägga i växel innan det blev grönt. Ett problem som jag upplevt kanske en eller två gånger så knappast ett problem.

Alldeles riktig: Det blev en "modernare"[…]

Tack! det var en bra skiss. Visst styrs även […]

5W40 lite tjockare, och ACEA C3 olja är lite […]

Hann inte byta innan halvljuset höger fram f&[…]