Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av DDD
#180410
Jösses! Otroligt fin bil! En skatt.

Ska bli kul att följa denna tråd.

Lycka till.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#182023
Allt förutom motorutrymmet ser ut att komma direkt från fabrik :D

Den är nästan i omöjligt fint skick!

Hur långt har den gått?

/Kalle
av Amazon
#182026
Bilderna säger inte hela sanningen. Lacken är långt ifrån perfekt och det finns en del o göra om man vill få den i nyskick. Inredningen och alla gummidetaljer har dock klarat sig väldigt bra, vilket är kul för de detaljerna är svåra att renovera. Den har inte gått 4700 mil än så det finns helt klart potential. I och med att den redan är delvis omlackerad (huven och taket har original) så ska den få ny riktigt bra gjord lack så småningom. Ska bara hitta alla NOS delar jag behöver först. Ju längre tid man har bilen desto fler saker kommer man på att man behöver. Undrar om man får köra med gamla symetriska ljusinsatser, jag har i vart fall hittat original av första utförandet helt oanvända 8)
Användarvisningsbild
av hållundan
#188368
Stämmer in i kören. En verklig skatt!

Riktigt fin!
av Amazon
#188425
Jag letar NOS delar och har hittat endel men monterar inget nytt förrän bilen har renoverats, vilket antagligen ligger några år fram i tiden :???:
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#188463
Amazon skrev:Jag letar NOS delar och har hittat endel men monterar inget nytt förrän bilen har renoverats, vilket antagligen ligger några år fram i tiden :???:
Nitrous Oxide System
ELLER
New Old Stock

?

/Kalle
av Amazon
#188467
~Kalle~ skrev:
Amazon skrev:Jag letar NOS delar och har hittat endel men monterar inget nytt förrän bilen har renoverats, vilket antagligen ligger några år fram i tiden :???:
Nitrous Oxide System
ELLER
New Old Stock

?

/Kalle
New from Old Stock, dvs oanvända gamla originaldelar från den tiden. Allt som inte är perfekt och som inte går att renovera på bra sätt så som lampglas, karosslister m.m. En del grejor kan vara svåra att hitta, speciellt till tidiga Amazoner. Därför gör det inget att renoveringen ligger ett par år fram så man förhoppningsvis får fatt i det man söker.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]

Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-) Tackar s&[…]

B230F motor, lågmilad

Jag håller på att dieselkonvertera en […]