NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1201176
Hej!

Har ställt undan sommarbilen och letat vinterbil, eller extrabil, ett bra tag och hittade i morse en C30 på Blocket som jag slog till på. D5 summum från -06 med mycket utrustning och jag har inte hunnit kolla så mycket eftersom den kom hem vid 18-tiden idag. Dock har jag märkt att ljudanläggningen, som är en fin Dynaudio- Premium?, inte spelar så värst mycket. Bak verkar det ganska ok men fram verkar bara vänster diskant vilja vara med. Navi-skärmen får jag inte upp och DVD-spelaren menar säljaren är kass och för dyr att reparera. Sedan är en glaskross-sensor på bakrutan kass(varnar i datorn) och den säger även något i stil med att motorservice erfordras. Men det går som ett skott och verkar vettig överlag. Mycket kvitto, få ägare och 23000mil. Föregående ägaren har haft den i 9 år och innan dess ägde Volvo den som demobil, påstås det.
Den har Navi, Premium-ljud(nåja), sollucka, Bliss, drag, elsäten med minne på båda sidor, keyless-go + - entry, xenon, skinn...rätt kul liten bil med lite fel och brister. skall bli lite kul men tipsa gärna om stereo och navi.. har lite svårt för grejor som inte funkar. Sedan undrar jag om ac-kompressorn är av den modernare sorten som går hela tiden och inte en sådan som tydigt slår av/på ?

//Mvh Per
#1201225
Dynaudio-högtalarna går ofta sönder av någon anledning, har själv bytt båda mina bakre bashögtalare. En medlem hittade en fix som kanske funkar? http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6#p1104946 Annars kan du kolla på bildelsbasen, nypriset på bashögtalarna är ca 2100 kr/st. edit: börja med att koppla svag ström på högtalaren. Jag använde ett AA-batteri för att vara säker på att högtalarna verkligen var döda och att felet inte låg någon annanstans.
#1201233
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]