Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TorstenSjölund
Jag får fylla på ca en liter vatten per 50 mil, kunde i början inte se någon färgförändring på avgaserna men nu kommer det en vit puff när man startar den på morgonen och när den är varm så är allt som det ska, så min slutledningsförmåga sa mig att förmodligen har jag en dålig topp-packning och följaktligen rinner det in små mängder med vatten i motorn när bilen är kall och när jag då sen startar den så ser det ju inte så roligt ut.

Jag har tidigare använt motorsvets i bilar som konstant rykt vitt pga trasig topp-packning och dessa har blivit som nya.
Provade även det på min 855 och har snart kört en vecka med det och det är bättre men inte helt bra, så nästa fråga, varför ryker den lite vitt iaf när man startar den? Kan det läcka på något annat ställe så det kommer in i förbränningen...
av Spiff
Hade samma på min S4. Spricka i toppen och fick byta hela...

Brorsan hade det också och kom undan med packning och planing.
av TorstenSjölund
Nej den är manuell, men det fina är nu att när jag kört över en vecka med motorsvetsen i så har den slutat att ryka.
Jo det är fint med mirakelmedel så man kan knuffa undan reparationerna ett tag.
Produkten heter "Wondarweld" och finns på Micro bildelar.

Men jag vet ännu inte om det fortsätter att försvinna vatten, det återstår att se, i så fall är det fler saker som inte är bra.
av Frigge
Ja, det är ett kanonmedel. Sätter igen kylaren,värmepaketet och termostaten. Dom har verkligen lyckats med det :roll:

/Fredrik

Startar du kalibreringen efter du bekräftat t[…]

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Kamremsbyte V70N

Hej. Jag är ny här på forumet, s&a[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]