Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av zl1ng3r
Som topic säger. Vill kunna ta ner bakrutorna helt och inte som nu när de stannar halvvägs. Elhissar sitter i bilen. Hur gör jag på enklaste sätt för att få dem att gå nära på hela vägen ner i dörren?
Användarvisningsbild
av päpplet
Enklaste är nog att slå ut rutan. Tror den tar i insvängningen för hjulhuset så du kommer aldrig ända ner hur du än gör
Användarvisningsbild
av Tungviktarn
Det sitter ett stopp som går att plocka bort så rutan går ända ner.
Stoppet är en sk säkerhetsåtgärd så barn inte ska trilla ut, taxibilar har i regel inte den funktionen
av zl1ng3r
Tungviktarn skrev:Det sitter ett stopp som går att plocka bort så rutan går ända ner.
Stoppet är en sk säkerhetsåtgärd så barn inte ska trilla ut, taxibilar har i regel inte den funktionen
Vet du vart det stoppet sitter? Vore tacksamt
av SEpaket
Tungviktarn skrev:Det sitter ett stopp som går att plocka bort så rutan går ända ner.
Det där är egentligen en myt från när det infördes som standard. Egentligen så berodde införandet på att rutorna inte gick ända ned på grund av karossens former. Om det sedan går i en 940/940 vet jag inte, men det var i alla fall så stoppet kom till.
Användarvisningsbild
av Tungviktarn
Sitter monterade på skenorna ska bara vara att lossa en m6 skruv och skjuta ner "stoppet till dem nedre förborrade hålen
Användarvisningsbild
av sony
Vilken bil snackar vi om?
Senast redigerad av 1 sony, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Jeppe940
Måste bara fråga, rutan stannar halvvägs? På min 940 sticker det bara upp ca 10 cm. Vad är standard egentligen? Halvvägs eller mer?

Nedan en bild på tändningslåset o[…]

Piggare vid låga varv, där kompressorn […]

Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag fr&ari[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni??