Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan
Jag har en volvo 240 Dl årsmodell 1984
köpte en styrservo från en volvo 240 diesel årmodell 1986

skall den passa rätt över eller ?
det är så att själva pumpen som monteras på motorn med remskivan och det
hålena på motorn på bilen och på hålena på pumpen passar inte mittför varann utan då hamnar den snett neråt..nu undrar jag om man må byta själva plattan som sitter på pumpen till en som har andra hålmönster eller finns det inga andra?...ett sätt kunde kanske vara att borra ny men är inte säker på att skivan som hamna tillräckligt långt fram då
av Zibpka
vilket jääävla drag det var på den här sidan...hur många medlemar kan det vara...2 st eller?
Användarvisningsbild
av Hasse63
Lugn!!!

Jag ska gå ut o titta på min 8)

Jag har nya fästet på mitt 84 block (nya pumpen med belållaren uppe vid tändspolen) Det har 3 hål i sig och jag har för mig att jag borrade upp hålen. Jag har tjoka brickor mellan som bygger ca15mm.
av Zibpka
Hasse63 skrev:Lugn!!!

Jag ska gå ut o titta på min 8)

Jag har nya fästet på mitt 84 block (nya pumpen med belållaren uppe vid tändspolen) Det har 3 hål i sig och jag har för mig att jag borrade upp hålen. Jag har tjoka brickor mellan som bygger ca15mm.
alltså du fick modifiera för att den skulle passa

föresten fick du borra hål i framvangsbalken för att fästa styrväxeln eller fanns det redan?

du skulle inte kunna ta en bild och visa mej hur det skall se ut?
Användarvisningsbild
av Hilmer
Passar rakt av på framvagnsbalken, fästet på motorn däremot kan skilja eftersom du tagit grejerna från en diesel.
Bäst vore väl att skaffa ett fäste avsett för bensin fyra istället för att modifiera befintligt.
av Zibpka
Hilmer skrev:Passar rakt av på framvagnsbalken, fästet på motorn däremot kan skilja eftersom du tagit grejerna från en diesel.
Bäst vore väl att skaffa ett fäste avsett för bensin fyra istället för att modifiera befintligt.
det har jävlat som faan för mej..först passa inte fästet på plattan på motnr så jag fixa en annan och nu passa plattan på motorn men inte på servopumpen...bara 2 av 3 skruvar som passa den var liksom vänd upp och ner...
sen så bestämmde jag mej för att använda mej av bara 2
så vill inte remskivan sitta tillräkligt lång fram...har jäklats ett par timmar nu så nu skall den nog passa.....
Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]

Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]

Överhettad motor, grundorsak?

Hur vet du att den är överhettad?? Upp t[…]