Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Honke skrev:I V70 sitter den till vänster i handsfacket så jag skulle tippa på att den är placerad där även i V60.
"Satt" är nog rätta ordet. Den finns inte där i min XC70 i alla fall, och det står inte att den ska finnas där heller i instruktionsboken. Det gör det däremot om man läser boken för lite äldre modeller.

Nu har de nog inte tänkt att den här telefonen ska ha en funktion även som inbyggd telefon i bilen, för numera kör ju alla (?) med Bluetooth till bilens handsfree istället. Ingen inbyggd telefon i bilen, men det känns ändå så. Jag antar det är därför de har flyttat SIM-kortshållaren från åtkomlig plats till en hemlig någonstans. Står väl i elschemat var telefonmodulen sitter, eller?
Micke008 skrev:Var sitter den lilla boxen i en V60?

(Har problem med andra saker som är inkopplade till MOST nätverket som kanske inte riktigt samverkar med den lilla lådan)

Vet inet om det kan vara till någon hjälp, men i vida står detta på en -11 "Telefonstyrenhet (PHM) är placerad ovanför handskfacket inuti instrumentbrädan"

Om man skulle behålla sin XC70 som dragbil […]

Har iaf själv en Ryobi som funkar dunder, d[…]

Tja, först och främst grått, silve[…]

Har läst lite om era oljebyte bekymmer. Verka[…]