Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av ontoft
Har en 780-88, uttagen -89, med B280F motorn. Har ett skumt elfel, när jag slår på helljuset så dör bilen! Har precis köpt bilen, så behöver vägledning i mitt kommande felsökande...... :D Annars är jag en supernöjd 780-ägare.
av DjJoakim
Oj oj oj.. 780 är ju bertone om ja inte är alltför trött i huvudet nu?

Det är en väldigt unik modell.. i övrigt kan jag inget om just 780 modellen eller din motor du har, men det första ja skulle kolla är hur bilen laddar, verkar ju som de är taskigt med batteri eller liknande.. går den trögt att starta ?
Mät på generatorn med en multimeter och kolla om du får någonting där, lycka till!
av Gelis
Kolla jordanslutningarna på varje sida av innerskärmarna, sitter plintar bakom batteriet och även på motsatta sidan.

Bider vore ju trevligt på bilen :D
av sicnarf
Exakt. Jag skulle precis skriva att du får ta och putsa jord kontakten vid innerskärmen bakom batteriet vid strålkastaren. Spruta på olja eller fetta in sen.
av ontoft
Tack för hjälpen. Visade sig vara jordfel. Kollade jordanslutningarna på varje sida av innerskärmarna, tog loss alla kablar och rengjorde och smörjde in. Och nu fungerar helljuset klockrent igen. Man bugar sig för er kunskap.

Vidan funkar väl bara till max 15..

Reparation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]