Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av dalldall
skulle kolla filtret i dag på min 940 92 med zf22, kollade med volvo o dom skulle ha 5 dagar på sig o tog filtret från classic autoparts, kollade där med dom har inget på hemsidan. skruvat har slut o får inte hem fler! va fan! nån som vet var man hittar ett nytt? mitt var trasigt, annars får det bli skroten!
av dalldall
det är helt sönder i nätet, men verkar ju lätt o dela, skall fixa ett nytt nät o lägga i hållaren, sen sätter jag ett vanligt filter på returen med så e jag helgarderad, undrar om det går bra med en vanlig oljefilterhållare från en motor?
av dalldall
så då hittade man ett beg filter hos autlåderep, köpte även ett extra filter o sätta i returen vid kylaren. han rekommenderade att skölja lådorna efter 12000 mil, sen var 6000 mil. frågade även om lockup, och det finns på zf22 och skall vid lugn körning gå in vid ca 80 km h, trodde det var 4an på min som jag kände, får ut o känna växlarna riktigt, vissa växlar kanske var svåra o känna tydligen.
Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivit […]

Bromsar på S60

Dessutom bromsar bilen bara bak om du har (anv&aum[…]

Vidan funkar väl bara till max 15..