Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#673800
Hej!

Är det någon som vet vad det kan kosta att eftermontera backkamera? Hade valt detta till vår XC60 DE, men nu igår hade de plockat bort detta valet i "bygg din bil". Var tydligen en bugg enligt säljaren. Vi är näst intill på väg att göra affär, några smådetaljer som återstår. Säljaren är på kurs i tre dagar nu, så jag tänkte fråga kunskapseliten här stället :)

Vi har valt high-tech paketet så 7" skärm finns. Jag har dock läst monteringsanvisningen för backkameran och det ser ju visst lite bökigt ut, men då är jag ju ingen bilmekaniker. Borde vara så enkelt att montera kameran vid bakluckan, koppla in kablaget bakom skärmen, sätta dit en ny knapp för CAM samt koppla in den och till sist uppdatera sensus. Den kostar 8000 som tillval, borde man kunna få den för 8-10000 eftermonterat? Allt verkar hänga på hur mycket fördraget kablage som finns...

Frun är väldigt osäker på bilen nu helt plötsligt då det var främst hon som vill ha denna finess, för vi båda anser att hon är riktigt dålig på att fickparkera och backa... Nu har man iofs vagnskadegaranti de första åren, men några självrisker senare så har man sparat in vad backkameran kostar :)

Tack på förhand
H
#673859
Bilia tar 9860kr till en V60 om man har 7" skärmen så det borde inte vara så stor skillnad till XC60:in...

Mvh
Per
#673868
pergrein skrev:Bilia tar 9860kr till en V60 om man har 7" skärmen så det borde inte vara så stor skillnad till XC60:in...

Mvh
Per
Tack då är det rimligt! Har hört skräckhistorier om utrustning som kostar 3-4 ggr så mycket att eftermontera...

/S
#673869
MrNorth skrev:
pergrein skrev:Bilia tar 9860kr till en V60 om man har 7" skärmen så det borde inte vara så stor skillnad till XC60:in...

Mvh
Per
Tack då är det rimligt! Har hört skräckhistorier om utrustning som kostar 3-4 ggr så mycket att eftermontera...

/S
Typ som ett Key-less-system. Det var möjligt att göra...Mer sa inte säljaren ;-)

Återkom gärna om hur det blev efter färdigt montage, funderar i samma banor, iofs bara för att jag är prylkåt :)
#673935
skyrazer skrev:
MrNorth skrev:
pergrein skrev:Bilia tar 9860kr till en V60 om man har 7" skärmen så det borde inte vara så stor skillnad till XC60:in...

Mvh
Per
Tack då är det rimligt! Har hört skräckhistorier om utrustning som kostar 3-4 ggr så mycket att eftermontera...

/S
Typ som ett Key-less-system. Det var möjligt att göra...Mer sa inte säljaren ;-)

Återkom gärna om hur det blev efter färdigt montage, funderar i samma banor, iofs bara för att jag är prylkåt :)

Jag eftermonterade backkamera samt Panoramakamera (fram) på min nya V60. Fick paketprisrabatt på 10 % , skulle kostat 17000 men det blev efter rabatt 15300 för båda.
#674165
Hittills eftermonteras backkamera alltid, så det ska inte spela någon roll om du beställer den med bilen eller ej. Jag beställde ihop med nyköp av min XC70, men backkameran monterades hos återförsäljaren ändå. Rätt mycket jobb är det, så det är inte förvånande att det kostar hos en verkstad, som ska ta up runt 1000 kr/timme.
Nytt avgasrör B234F

Nu står 745-an på bockar igen. Dags f&[…]

nej, det är mer frågan... när du […]

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]