NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av subuntex
Hej,

Jag är ny här på forumet, men eftersom man nu är Volvoägare (V50 1,8 -06) så kan det säkerligen vara till stor hjälp.

Nu till problemet... Vi bor i ett gammalt hus där garageöppningarna inte är så breda som man skulle vilja att de var. Varje gång man skall in eller ut så måste man fälla in backspeglarna om man inte vill leva farligt. Självklart så missade jag detta vid ett tillfälle och spräckte kåpan på höger backspegel. Spegeln och blinkersen klarade sig och den fungerar fortfarande utan problem, men det ser ju inte så snyggt ut. Har letat runt på diverse reservdelssidor, men inte hittat en i rätt färg (svart). Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig med att hitta det jag letar efter. Har ju inget större lust att lägga ut x antal tusenlappar på en helt ny komplett backspegel när det inte behövs.

Vänliga hälsningar
av Hsson
Om det bara är kåpan som du beskriver skall du inte behöva lägga ut x antal tusen.
bytte på tjejens bil för ett tag sedan, har för mig att en ny kåpa på volvo gick på runt 3-400:- har inte kvar kvittot.
eller så uppgraderar du till 2st R-design kåpor 8)

Nån som vågat testa senaste?

Felkod B5

Bra beslut att vänta då du nu får[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]