- lör 20 aug 2011, 02:00
Råkade ut för samma sak + fram och bak rutorna i januari på min S80. Hade en Mer försäkring hos LF som kostar mej ca 300 kr om året som jag inte tänkte på att jag hade. Slapp alla självrisker, 4200 på glas och 3000 på vagnskada, tack och lov. Dom var väldigt noga med att fotografera på lackfirman för bedömning av försäkringsbolaget. Dom lackade inte taket, bakre kofångare som var oskadd, dörrhandtag, backspeglar. Dom lackade däremot hela bakluckan, sidorna upp t o m taklisterna, motorhuven och hela frampartiet. Det sistnämnda blev omlackat för att en repa hade gått 2 cm in på grillen från motorhuven så tur i oturen så blev det utsatta partiet omlackat. Fick även högtalarna i hatthyllan bytta efteråt för att små glassplitter hade letat sej in under gallret och skurit sönder högtalarna när jag använde stereon när jag fått tillbaka bilen. Det kostade mej 1500 kr för hyrbil i 3 veckor så ekonomiskt kan jag inte klaga men känslomässigt så fanns det en hel del som jag var tvungen att tygla. Tur för dom som gjorde det att jag inte såg det.... Hoppas att det går bra med din bil och tänk på att om någon del inte blir omlackad av försäkringsbolaget så brukar man kunna få ett bra pris på dom delar man vill lägga till. / Clas 8)
VOLVO for life
Våga fråga om du har ett fel som är trasigt.