Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av belli
Jag har nyligen köpt en V70 2004 som beter sig konstigt vad gäller larmet.
Är det möjligt ,utan att orsaka andra problem,att avaktivera larmet helt ?? Har inget behov av larm .Larmet tjuter i tid och otid.Att avaktivera larmet genom en omprogrammering vid Volvo verkstad kostar mellan 600:- och 1000:- är det rimligt??
Senast redigerad av 1 belli, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av wissel
Vad händer om du bara låser med nyckeln ??
:???:
av Kena
Du har säkert fel på någon av dörrbrytarna eller huv/koffertlås alt. kabelbrott till dörr/luckor. Är det inte enklare att fixa det än böka med larmet?
av norr
Hade samma fel på min. Körde den i datorn och fick fel på larmsiren.
Det går att plocka bort säkringen till larmsiren, sitter under isoleringer ovanför pedalerna.
Du kommer att få felmeddelande i färddatorn att larmservice fodras.
Användarvisningsbild
av volvos60turbo
belli skrev:Jag har nyligen köpt en V70 2004 som beter sig konstigt vad gäller larmet.
Är det möjligt ,utan att orsaka andra problem,att avaktivera larmet helt ?? Har inget behov av larm .Larmet tjuter i tid och otid.
Selv når jeg låser med nøkkel,blir ikke larm aktivisert.Men bruker jeg fjernkontroll blir larm slått på :mrgreen: !!
Användarvisningsbild
av hollan
brukar va sirenen som har slut på det inbyggda batteriet alt om du har hund så har den kanske tuggat lite på kontakterna som sitter på dom bakersta rutorna
larmet går annars och programera bort på volvo ingen dyr historia så slipper du få meddelande i displayen
av baljbalj
Låsa med nyckel i dörren är den kortsiktiga lösningen.

Kolla dessutom att tryckknapparna för glaskrossdetektorn på dom två sidorutorna i bagaget sitter ok.

Mmm, det är inte längre som med Volvo 24[…]

Jag har fått till mig av phoenix gold sj&au[…]

Har det gått så illa att du inte kan l[…]

måste kolla oem settings idag...ser på[…]